Załącznik nr 1 do Statutu
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
w ŁUBNICACH
SZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
Zasady oceniania, określone w niniejszym dokumencie dotyczą uczniów klas I – III szkoły podstawowej. Opracowano je na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 21 marca 2001 roku w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych, Rozporządzenia
MEN i S z dnia 24 kwietnia 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych ( Dz. U. z 2002 r. Nr. 46, poz. 433 ), a także Statutu Publicznej Szkoły Podstawowej w Łubnicach. Poniższe zasady oceniania dotyczą wszystkich nauczycieli i uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Łubnicach.
I. OCENIANIE WEWNĄTRZ SZKOLNE.
§ 1.
Cele oceniania wewnątrzszkolnego:
1. Poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie.
2. Pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju.
3. Motywowanie ucznia do dalszej pracy.
4. Dostarczenie rodzicom ( prawnym opiekunom ) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i specjalnych uzdolnieniach ucznia.
5. Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno – wychowawczej.
§ 2.
Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1. Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych oraz informowania o nich uczniów i rodziców ( prawnych opiekunów ).
2. Bieżące ocenianie i śródroczne klasyfikowanie, według skali i w formach przyjętych w niniejszym dokumencie.
3. Ustalenie ocen klasyfikacyjnych - opisowych na koniec roku szkolnego
( semestru ).
§ 3.
1. Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów oraz rodziców ( prawnych opiekunów ) o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów i rodziców ( prawnych opiekunów ) o zasadach oceniania zachowania w szkole.
2. Nauczyciel jest zobowiązany, na podstawie opinii publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, dostosować wymagania edukacyjne do ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie wymaganiom wynikającym z programu nauczania. .
3. Rok szkolny składa się z dwóch semestrów. Klasyfikowanie śródroczne przeprowadza się w ostatnim tygodniu I semestru.
4. Na tydzień przed końcowo-rocznym ( semestralnym ) klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej poszczególni nauczyciele są zobowiązani poinformować ucznia ( a za jego pośrednictwem jego rodziców – prawnych opiekunów ) w formie ustnej o przewidywanych dla niego ocenach klasyfikacyjnych.
5. Oceny klasyfikacyjne opisowe ustalają nauczyciele-wychowawcy poszczególnych klas.
Wewnątrzszkolny System Oceniania wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia. |