Wersja archiwalna z dnia 2008-09-02 08:42:31
|
Uchwała Nr V/24/03
Rady Gminy w Łubnicach.
z dnia 28 kwietnia 2003 roku
w sprawie: uchwalenia Statutu Gminy Łubnice
Na podstawie art. 18, ust.2 pkt.1, art. 22 ust. 1 i 2, art. 40 ust. 2 pkt. 1, art. 41 ust. 1, art. 42 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984 i Nr 214 poz. 1806) Rada Gminy w Łubnicach
p o s t a n a w i a , co następuje :
§ 1
Uchwala się Statut Gminy Łubnice stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Traci moc uchwała Nr XXXIII/120/2001 Rady Gminy w Łubnicach z dnia
30 października 2001 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Łubnice.
§ 3
Uchwała podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy oraz ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego
i wchodzi w życie z upływem 14 dni od ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK
do Uchwały Nr V/24/03
Rady Gminy w Łubnicach
z dnia 28 kwietnia 2003 roku
STATUT
Gminy Łubnice
CZĘŚĆ I
Postanowienia ogólne
§ 1
Gmina Łubnice, zwana dalej ,,Gminą” jest wspólnotą samorządową osób zamieszkałych na jej terenie.
§ 2
Gmina obejmuje obszar o powierzchni 8.401 ha. Przebieg granicy Gminy określa mapa stanowiąca załącznik Nr 1 do Statutu.
§ 3
1. Gmina posiada osobowość prawną.
2. Zadania publiczne o znaczeniu lokalnym niezastrzeżone ustawami na rzecz
innych podmiotów, Gmina wykonuje we własnym imieniu.
§ 4
Celem Gminy jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, tworzenie warunków do racjonalnego i harmonijnego rozwoju Gminy oraz warunków do pełnego uczestnictwa obywateli w życiu wspólnoty.
§ 5
Do zakresu działania Gminy należą wszystkie sprawy wynikające
z art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r - o samorządzie gminnym oraz z ustaw szczególnych.
§ 6
W skład Gminy wchodzi 19 jednostek pomocniczych - sołectw:
- Beszowa,
- Borki,
- Budziska,
- Czarzyzna,
- Gace Słupieckie,
- Góra,
- Grabowa,
- Łubnice,
- Łyczba,
- Orzelec Duży,
- Orzelec Mały,
- Przeczów,
- Rejterówka,
- Słupiec,
- Szczebrzusz,
- Wilkowa,
- Wolica,
- Zalesie,
- Zofiówka,
§ 7
1. Tworzenie, łączenie, podział i znoszenie jednostek pomocniczych następuje
w drodze uchwały Rady Gminy po konsultacji z mieszkańcami lub z ich
inicjatywy.
2. Czynności wymienione w pkt. 1 powinny być dokonywane z uwzględnieniem
więzi społecznych i gospodarczych, położenia geograficznego oraz celowości
wprowadzania zmian.
§ 8
1. Organizację i zakres działania jednostki pomocniczej określa Rada Gminy
odrębnym statutem, po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami.
2. Statut jednostki pomocniczej może przewidywać powołanie jednostki
niższego rzędu w ramach jednostki pomocniczej.
§ 9
1. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu
Gminy.
2. Rada Gminy w uchwale budżetowej zatwierdza, odrzuca lub koryguje
wnioski jednostek pomocniczych, mając na uwadze pilność, potrzeby
i równomierność rozmieszczenia środków i możliwości budżetu.
§ 10
1. Przekazywanie jednostkom pomocniczym składników mienia komunalnego
do korzystania następuje na podstawie zarządzenia wójta na wniosek zebrania
wiejskiego.
2. Za prawidłowość gospodarki finansowej odpowiedzialność ponosi
przewodniczący organu wykonawczego.
§ 11
1. Przewodniczący rady gminy jest obowiązany zawiadomić przewodniczącego
organu wykonawczego o terminie sesji rady, na takich samych warunkach jak
radnych.
2. Przewodniczący organu wykonawczego może brać udział w sesji rady
poprzez zadawanie pytań, wypowiadanie się co do poruszanych problemów,
jednakże bez prawa do udziału w głosowaniu.
§ 12
1. Działalność organów Gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą
wynikać wyłącznie z ustaw.
2. Jawność działania organów Gminy obejmuje w szczególności prawo
obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje Rady Gminy
i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających
z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów
Gminy i komisji Rady Gminy.
CZĘŚĆ II
Rada Gminy
§ 13
1. Rada Gminy zwana dalej ,,Radą” jest organem stanowiącym i kontrolnym
w Gminie.
2. Rada składa się z radnych wybranych przez mieszkańców Gminy w wyborach
przeprowadzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami .
3. Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego i Zastępcę
Przewodniczącego bezwzględną większością głosów w obecności co
najmniej połowy ustawowego składu Rady, w głosowaniu tajnym.
4. Przewodniczący wyłącznie organizuje pracę Rady i prowadzi jej obrady.
5. Przewodniczący może zlecić wykonywanie swych zadań Zastępcy
Przewodniczącego.
6. Radny ma obowiązek czynnie uczestniczyć w pracach Rady i jej komisji oraz
innych instytucji samorządowych, do których został wybrany lub
desygnowany.
7. Radny obowiązany jest kierować się dobrem wspólnoty samorządowej
Gminy. Radny utrzymuje stałą więź z mieszkańcami oraz ich organizacjami,
a w szczególności przyjmuje zgłaszane przez mieszkańców Gminy postulaty
i przedstawia je organom Gminy do rozpatrzenia , nie jest jednak związany
instrukcjami wyborców.
§ 14
Każdy radny ma prawo domagać się wniesienia pod obrady Rady lub Komisji spraw, które wynikają z postulatów wyborców.
§ 15
1. Radni ponoszą moralną odpowiedzialność przed Radą i społeczeństwem
Gminy za udział i aktywność w jej pracach.
2. Radny korzysta z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy
publicznych, w związku z wykonywaniem mandatu.
§ 16
1. Radni mogą tworzyć kluby radnych.
2. Klub tworzy grupa co najmniej 3 radnych.
3. Celem działania klubu jest współpraca radnych przy wykonywaniu
obowiązków radnego.
§ 17
Radni zamierzający utworzyć klub, jako radni założyciele, przygotowują regulamin klubu, w którym przedstawiają zakres jego działania oraz główne kierunki pracy.
§ 18
1. Klubem kieruje przewodniczący wybrany przez członków klubu.
2. Przewodniczący zwołuje posiedzenia klubu i im przewodniczy, reprezentuje
klub na zewnątrz i prezentuje stanowisko klubu na sesji Rady
§ 19
Do wyłącznej właściwości Rady należą sprawy wymienione w art.18 ustawy
o samorządzie gminnym, w tym:
- wybór i odwołanie Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady,
- powoływanie i odwoływanie na wniosek Wójta
Skarbnika i Sekretarza Gminy,
- uchwalania aktów prawa miejscowego,
- wykonywanie innych spraw wynikających z przepisów szczególnych.
§ 20
1. Rada ustala istotne składniki wynagrodzenia Wójta
2. Propozycję wynagrodzenia przedstawia Przewodniczący Rady.
§ 21
Szczegółowy tryb obrad sesji zawiera Regulamin obrad Rady stanowiący załącznik nr 2 do Statutu.
§ 22
1. Rada kontroluje działalność Wójta, gminnych jednostek organizacyjnych
oraz jednostek pomocniczych Gminy - w tym celu powołuje Komisję
Rewizyjną.
2. Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej określa jej Regulamin,
stanowiący załącznik Nr 3 do Statutu.
§ 23
1. Rada może powoływać ze swojego grona stałe lub doraźne komisje do
określonych zadań, ustalając przedmiot działania oraz skład osobowy.
2. Rada powołuje następujące komisje stałe:
- Komisję Rewizyjną,
- Komisję Finansów, Rozwoju Gminy i Rolnictwa.
3. Komisje doraźne Rada powołuje w miarę potrzeby.
§ 24
1. W skład Komisji Rewizyjnej, wchodzą radni, w tym przedstawiciele
wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje
Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady.
2. W razie potrzeby Komisje mogą zasięgać opinii biegłych.
3. Decyzje i opinie komisji zapadają zwykłą większością głosów przy obecności
co najmniej połowy składu komisji.
4. Komisje mogą odbywać wspólne posiedzenia.
5. Posiedzenia komisji zwołuje i ustala porządek dzienny Przewodniczący
Komisji.
§ 25
Do zadań Komisji Finansów, Rozwoju Gminy i Rolnictwa należy :
- opiniowanie i rozpatrywanie spraw przekazanych komisji przez Radę oraz
spraw przedkładanych przez członków komisji,
- występowanie z inicjatywą uchwałodawczą,
- przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców Gminy
w sprawach objętych zakresem działalności Rady, urzędów, jednostek
organizacyjnych i innych instytucji gminnych.
- wydawanie opinii wymaganych ustawą z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach
publicznych ( tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późniejszymi
zmianami )
§ 26
Zakres działania komisji doraźnych określa uchwała Rady o ich powołaniu.
§ 27
Komisje działają na posiedzeniach oraz przez swych członków rozpatrujących na miejscu poszczególne sprawy.
§ 28
Przewodniczącego komisji wybiera Rada spośród członków Rady. Zastępcę Przewodniczącego oraz Sekretarza, komisja wybiera ze swego grona.
CZĘŚĆ III
Organ wykonawczy gminy
§ 29
1. Organem wykonawczym Gminy jest Wójt.
2. Tryb postępowania w sprawie wyboru lub odwołania Wójta określa ustawa.
§ 30
1. Wójt wykonuje uchwały Rady Gminy i zadania Gminy określone przepisami
prawa.
2. Do zadań Wójta należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektów uchwał Rady,
2) określanie sposobu wykonania uchwał,
3) gospodarowanie mieniem komunalnym,
4) wykonywanie budżetu,
5) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek
organizacyjnych,
6) zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale
budżetowej kwotach wydatków, w ramach upoważnień udzielonych przez
Radę,
7) emitowanie papierów wartościowych, w ramach upoważnień udzielonych
przez Radę,
8) dokonywanie wydatków budżetowych,
9) zgłaszanie propozycji zmian w budżecie Gminy,
10) dysponowania rezerwami budżetu,
11) blokowania środków budżetowych, w przypadkach określonych ustawą,
12) wykonywanie innych zadań zleconych odrębnymi przepisami.
§ 31
1. Wójt w drodze zarządzenia może powołać i odwołać Zastępcę Wójta.
2. Zastępca Wójta wykonuje jedynie zadania powierzone mu przez Wójta
i w zakresie przez niego określonym.
§ 32
1. Wójt wykonuje swoje zadania przy pomocy Urzędu Gminy. Organizację
i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy określa regulamin organizacyjny
ustalony przez Wójta w drodze zarządzenia.
2. Wójt jest kierownikiem Urzędu Gminy, wykonuje uprawnienia zwierzchnika
służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników
gminnych jednostek organizacyjnych.
§ 33
1. Wójt reprezentuje Gminę na zewnątrz.
2. Wójt kieruje bieżącymi sprawami Gminy
§ 34
Oświadczenia woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem składa
jednoosobowo Wójt albo działający na podstawie jego upoważnienia Zastępca Wójta samodzielnie albo wraz z inną upoważnioną przez Wójta osobą.
§ 35
Szcz egółowe kompetencje i zadania Wójta określone są w regulaminie pracy Wójta, stanowiącym załącznik nr 4 do Statutu.
§ 36
1. Wójt i jego Zastępca sąjest pracownikamiem samorządowymi zatrudnionymi w ramach stosunku
pracy na podstawie wyboru prz Radę.
2. Zastępca Wójta jest pracownikiem samorządowym zatrudnionym na
podstawie powołania przez Wójta.
3. Sekretarz i Skarbnik są pracownikami samorządowymi zatrudnionymi
w ramach stosunku pracy na podstawie powołania przez Radę.
§ 37
1. Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu oraz organizuje pracę
Urzędu i prowadzi sprawy powierzone przez Wójta.
2. Skarbnik wykonuje funkcję głównego księgowego budżetu.
CZĘŚĆ IV
Jawność działania organów gminy
§ 38
Dostęp do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych przez organy gminy i korzystania z nich – stanowią instrument realizacji zasady jawności działania organów Gminy.
§ 39
Uprawnionym do dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych przez organy gminy i korzystania z nich jest każdy zainteresowany bez potrzeby wykazywania interesu faktycznego lub prawnego.
§ 40
1. Udostępnieniu podlegają dokumenty (zwane dalej – dokumentami
publicznymi) o charakterze urzędowym sporządzone w przepisanej formie
przez właściwe :
- organy Gminy ,
- organy kontroli i nadzoru nad Gminą,
o ile są związane z wykonywaniem zadań publicznych
2. Udostępnieniu podlegają w szczególności :
- uchwały Rady ,
- wnioski i opinie komisji Rady,
- interpelacje i wnioski radnych,
- zarządzenia Wójta,
- protokoły z posiedzeń Rady i komisji Rady,
- protokoły kontroli RIO, NIK, Urzędu Kontroli Skarbowej,
- akty nadzoru,
§ 41
Dokumenty publiczne są jawne z wyłączeniem:
- dokumentów zawierające informacje niejawne w rozumieniu ustawy z dnia
22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11 poz.
95 z późn. zm.),
- dokumentów zawierających informacje objęte tajemnicą skarbową
w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa
(Dz. U. Nr 137 poz. 926 z późn. zm.),
- dokumentów zawierających informacje objęte tajemnicą statystyczną
w rozumieniu ustawy z dnia 29 czerwca 1995 roku o statystyce publicznej
(Dz. U. Nr 88 poz. 439 z późn. zm.),
- dokumentów zawierających informacje objęte tajemnicą bankową
w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (j.t. Dz.
U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 z późn. zm.),
- dokumentów objętych ochroną zbiorów danych osobowych w rozumieniu
ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (j.t. Dz.
U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.),
- dokumentów mogących naruszyć dobra osobiste osób fizycznych lub
prawnych w rozumieniu art. 23 i 24 ustawy – Kodeks cywilny,
- innych dokumentów, o ile przepis ustawy przewiduje ograniczenie ich
jawności.
Dostęp do dokumentów w sprawach dotyczących interesów strony
w postępowaniu administracyjnym regulują właściwe przepisy.
§ 42
Wójt jest zobowiązany do podjęcia niezbędnych działań, aby dysponować dokumentami publicznymi w formie i postaci nadającej się udostępniania.
§ 43
Udostępnienie dokumentów publicznych obejmuje prawo do:
- bezpłatnego uzyskania informacji o dokumentach,
- wglądu do dokumentu,
- kopiowania dokumentów lub sporządzania uwierzytelnionych wyciągów
z dokumentów.
§ 44
1. Informacji o dokumentach publicznych udziela pracownik wskazany przez
Wójta na podstawie prowadzonych przez tego pracownika przez okres
kadencji Rady rejestrów:
- uchwał Rady,
- wniosków i opinii Rady, komisji Rady,
- protokołów kontroli.
2. Prowadzenie odrębnych rejestrów nie jest wymagane, o ile w komórce
wskazanej przez Wójta prowadzi się niezależnie od spisów spraw
prowadzonych na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt rejestry,
o których mowa w pkt. 1.
3. Udzielając informacji pracownik wskazuje uprawnionemu formę jakiej dany
dokument jest udostępniony do wglądu.
§ 45
Dostęp do dokumentów publicznych jest realizowany w formie:
- powszechnej publikacji,
- sukcesywnego udostępniania dokumentów do wglądu powszechnego,
- bezpośredniego udostępnienia dokumentu uprawnionemu na jego wniosek
§ 46
1. Powszechnej publikacji dokumentów publicznych dokonuje się w:
- Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego,
- na tablicy ogłoszeń urzędowych w Urzędzie,
- na stronach internetowych Urzędu.
2. Zasady i tryb ogłaszania dokumentów w Dzienniku Urzędowym
Województwa Świętokrzyskiego określa odrębna ustawa.
§ 47
1. Sukcesywne udostępnienie do wglądu powszechnego dokumentów
publicznych następuje poprzez wykładanie lub wywieszanie dokumentów
w wyznaczonych do tego pomieszczeniach ogólnie dostępnych dla
uprawnionych,
2. Sukcesywnemu udostępnianiu podlegają następujące dokumenty:
- uchwały Rady Gminy,
- protokoły z sesji Rady Gminy i Komisji Rady,
- zarządzenia Wójta.
3. Wójt może ustalić rodzaj dokumentów, do których wgląd odbywa się
w obecności wyznaczonego pracownika .
4. Uprawniony ma prawo do sporządzania własnych notatek i odpisów.
§ 48
1. Bezpośrednie udostępnienie dokumentu publicznego uprawnionemu dotyczy
tych dokumentów, których udostępnienie nie może być dokonane w formie
powszechnej publikacji lub sukcesywnego udostępnienia.
2. Udostępnienia dokumentu dokonuje się na pisemny wniosek uprawnionego.
3. Udostępnienie następuje niezwłocznie w formie i postaci zgodnej
z wnioskiem, o ile środki techniczne, którymi dysponuje Urząd umożliwiają
przekazanie dokumentu w taki sposób o jaki wnioskował uprawniony.
4. Jeżeli dokument nie może być udostępniony niezwłocznie należy podać
uprawnionemu przyczynę zwłoki i określić termin udostępnienia dokumentu
nie dłuższy niż 7 dni od dnia złożenia wniosku.
5. Jeżeli dokument nie może być udostępniony w postaci zgodnej z wnioskiem
uprawnionego Wójt decyduje o innej formie udostępnienia, podając
uzasadnienie tego stanu rzeczy.
6. Odmowa udostępnienia dokumentu następuje na piśmie z uzasadnieniem.
W przypadku nie udostępnienia dokumentów z tytułu wyłączenia jawności
niektórych danych należy podać podstawę i zakres takiego wyłączenia oraz
wskazać organ lub osobę która takiego wyłączenia dokonała.
§ 49
1. Wójt zapewnia uprawnionym możliwość kopiowania dokumentu
publicznego z zachowaniem danych umożliwiających ich identyfikację. Wójt
może w miarę możliwości technicznych zapewnić wydruk, przesłanie lub
przeniesienie na odpowiedni powszechnie stosowny nośnik informacji.
2. Podstawą sporządzenia kopii dokumentu i wykonania nakładu jest polecenie
Wójta lub wyznaczonej przez niego osoby.
3. Dyspozycja polecenia zawiera :
-oznaczenia dokumentu,
-format,
-nakład,
-datę,
-podpis.
§ 50
Na wniosek uprawnionego Wójt lub wyznaczona przez niego osoba uwierzytelnia kopie przez złożenie podpisu na pieczęci. Dokumentów publicznych podlegających powszechnej publikacji nie uwierzytelnia się.
§ 51
W przypadku, gdy zgodnie z wnioskiem uprawnionego nie jest niezbędne udostępnianie całego dokumentu upoważniony pracownik sporządza wyciąg
z dokumentu, który następnie podlega uwierzytelnieniu.
CZĘŚĆ V
Jednostki organizacyjne Gminy
§ 52
W celu wykonania swoich zadań Gmina tworzy jednostki organizacyjne, zawiera umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi.
§ 53
1. Jednostki organizacyjne pozostające w strukturze organizacyjnej Gminy
wyposażane są w część majątku Gminy wyodrębnioną funkcjonalnie i służą
zaspokojeniu potrzeb wspólnoty samorządowej.
2. Rada uchwala statuty jednostek organizacyjnych pozostających w strukturze
organizacyjnej Gminy.
§ 54
Relacje między Gminą a komunalnymi osobami prawnymi określają przepisy prawa będące podstawą ich funkcjonowania.
§ 55
Do jednostek pozostających w strukturze Gminy należą:
1) Publiczne Gimnazjum w Łubnicach
2) Publiczna Szkoła Podstawowa w Łubnicach
3) Publiczna Szkoła Podstawowa w Budziskach
4) Publiczna Szkoła Podstawowa w Słupcu
5) Publiczna Szkoła Podstawowa w Gacach Słupieckich
6) Publiczna Szkoła Podstawowa w Wilkowej
7) Publiczne Przedszkole w Łubnicach
8) Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach
9) Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łubnicach
10)Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Gacach Słupieckich
11)Centrum Kultury w Łubnicach
CZĘŚĆ VI
Zasady i tryb przeprowadzania referendum
§ 56
Zasady i tryb przeprowadzania referendum regulują obowiązujące w tym zakresie przepisy ustawy z dnia 15 września 2000 roku o referendum lokalnym (Dz. U. Nr 88 poz. 985 z późn. zm.)
CZĘŚĆ VII
Gospodarka finansowa Gminy
§ 57
1. Gmina samodzielnie prowadzi gospodarkę finansową na podstawie rocznego
budżetu.
2. Projekt budżetu wraz z informacją o stanie mienia gminnego i objaśnieniami
Wójt przedkłada Radzie najpóźniej do dnia 15 listopada roku
poprzedzającego rok budżetowy i przesyła projekt budżetu Regionalnej Izbie
Obrachunkowej w Kielcach celem zaopiniowania.
3. Bez zgody Wójta Rada nie może wprowadzić w projekcie budżetu Gminy
zmian powodujących zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia
w planowanych dochodach lub zwiększenie planowanych dochodów baz
jednoczesnego ustanowienia źródeł tych dochodów.
4. Budżet jest uchwalany do końca roku poprzedzającego rok budżetowy.
5. Do czasu uchwalenia budżetu przez Radę, nie później niż do 31 marca roku
budżetowego podstawą gospodarki budżetowej jest projekt budżetu
przedłożony Radzie.
6. W przypadku nie uchwalenia budżetu w terminie o którym mowa
w ust. 5 Regionalna Izba Obrachunkowa ustala budżet najpóźniej do końca
kwietnia roku budżetowego. Do dnia ustalenia budżetu przez Izbę podstawą
gospodarki budżetowej jest projekt budżetu.
6. Za prawidłową gospodarkę finansową odpowiada Wójt.
§ 58
1. Dochodami Gminy są:
1) podatki, opłaty i inne wpływy określone w odrębnych ustawach jako
dochody Gminy,
2) dochody z majątku Gminy,
3) subwencja ogólna z budżetu państwa.
2. Dochodami Gminy mogą być:
1) dotacje celowe na realizację zadań zleconych oraz na dofinansowanie
zadań własnych,
2) wpływy z samoopodatkowania mieszkańców,
3) spadki, zapisy i darowizny,
4) inne dochody.
§ 59
1. Gmina może zaciągać kredyty i pożyczki na:
1) pokrycie w ciągu roku niedoboru w budżecie,
2) finansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach.
2. Kredyty i pożyczki, o których mowa w ust.1 muszą być spłacone w tym
samym roku, w którym zostały zaciągnięte.
3. Kredyty i pożyczki na finansowanie wydatków, o których mowa
w ust.1 i 2 mogą być zaciągnięte do wysokości określonej w budżecie.
§ 60
Uchwały dotyczące zobowiązań finansowych wskazują źródła dochodów,
z których zobowiązania będą pokryte.
§ 61
Sprawozdanie z działalności finansowej Gminy podlega sprawdzeniu przez Komisję Rewizyjną przed udzieleniem absolutorium.
CZĘŚĆ VIII
Mienie gminne
§ 62
Mieniem gminnym jest własność i inne prawa majątkowe Gminy oraz mienie innych gminnych osób prawnych.
§ 63
Nabycie mienia gminnego następuje:
1) na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę
o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych
( Dz. U. Nr 32 poz. 191 z późn. zm.),
2) przez przekazanie mienia w związku z utworzeniem Gminy lub zmianą
granic,
3) w wyniku przekazania przez administrację rządową,
4) w wyniku własnej działalności gospodarczej,
5) inne czynności prawne.
6) w innych przypadkach określonych odrębnymi przepisami.
CZĘŚĆ IX
Przepisy Końcowe
§ 64
1. Zmiany Statutu następują w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
2. W sprawach nie uregulowanych Statutem zastosowanie ma ustawa
o samorządzie gminnym i właściwe przepisy.
ZAŁĄCZNIK NR 2
do Statutu Gminy Łubnice.
R E G U L A M I N
obrad Rady Gminy w Łubnicach
I. ZASADY OGÓLNE
§ 1
1. Rada Gminy w Łubnicach, zwana dalej ,,Radą” rozpatruje na sesjach
i rozstrzyga w drodze uchwał wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu
lokalnym nie zastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
2. Rada na sesji podejmuje i wydaje również:
1) rezolucje i apele,
2) zalecenia,
3) opinie.
§ 2
1. Rada odbywa sesje zwyczajne w liczbie potrzebnej do wykonania zadań Rady
jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
2. Rada może odbywać sesje nadzwyczajne zwołane na wniosek co najmniej
1/4 ustawowego składu Rady.
3. Rada może odbywać sesje uroczyste z okazji świąt państwowych lub świąt
i uroczystości lokalnych.
II. PRZYGOTOWANIE SESJI
§ 3
1. Sesję przygotowuje, ustalając porządek obrad, miejsce, dzień i godzinę
rozpoczęcia obrad Przewodniczący Rady, w porozumieniu z Wójtem. Termin
sesji i porządek obrad powinien być tak ustalony, aby Wójt, zgodnie z tokiem
swej pracy, mógł zająć stanowisko co do spraw będących w porządku obrad.
2. Sesję zwołuje Przewodniczący Rady.
3. O sesji powiadamia się radnych na co najmniej siedem dni przed ustalonym
terminem obrad - wysyłając zawiadomienia zawierające dane o miejscu
i czasie rozpoczęcia sesji, porządek obrad oraz projekty uchwał i niezbędne
materiały związane z przedmiotem sesji.
4. Materiały na sesję poświęcone uchwalaniu kierunków polityki społecznej
i gospodarczej, założeń projektu budżetu oraz informację o stanie mienia
komunalnego wraz z objaśnieniami przesyła się radnym na dziesięć dni przed
sesją.
5. Tryb o którym mowa nie dotyczy sesji nadzwyczajnych.
§ 4
Przewodniczący Rady powiadamia o sesji społeczeństwo Gminy w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 5
Warunki organizacyjne niezbędne do prawidłowej pracy Rady na sesji zapewnia Wójt Gminy.
III.OBRADOWANIE NA SESJI
§ 6
Rada może obradować i podejmować uchwały przy obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady (quorum).
§ 7
1. Sesja odbywa się w zasadzie na jednym posiedzeniu, jednakże na wniosek
radnych bądź Wójta, Rada może postanowić o przerwaniu sesji
i kontynuowaniu obrad w innym wyznaczonym terminie, na drugim
posiedzeniu tej samej sesji. Nastąpić to może w szczególności ze względu na
niemożność rozpatrzenia całości spraw porządku obrad na jednym
posiedzeniu, uzasadnione rozszerzenie porządku obrad, potrzeby
dodatkowych materiałów, dużej liczby dyskutantów lub inne nieprzewidziane
przeszkody uniemożliwiające Radzie właściwe obradowanie bądź
rozpatrzenie spraw.
2. Przewodniczący Rady postanawia także o przerwaniu sesji w przypadku
stwierdzenia braku quorum w trakcie obrad, wyznaczając nowy bądź
przewidywany termin jej zwołania.
3. Fakt przerwania obrad należy odnotować w protokole.
§ 8
1. Otwarcie sesji następuje po wypowiedzeniu przez Przewodniczącego
formuły
,,Otwieram Sesję Rady Gminy w Łubnicach”.
2. Po otwarciu sesji Przewodniczący stwierdza na podstawie listy obecności
prawomocność obrad, a w przypadku braku quorum zamyka obrady.
§ 9
1. Po stwierdzeniu prawomocności obrad Przewodniczący przedstawia do
akceptacji porządek obrad.
2. Z wnioskiem o uzupełnienie bądź zmianę w porządku obrad może wystąpić
każdy radny, Przewodniczący Rady w imieniu własnym oraz Wójt.
3. Wniosek musi uzyskać akceptację bezwzględnej większości ustawowego
składu Rady.
4. Jeżeli wniosek winien mieć formę uchwały lub dotyczy finansów
wnioskodawca winien uzyskać opinie właściwej Komisji Rady i Wójta.
5. W porządku obrad każdej sesji przewiduje się stałe punkty takie jak:
1) informacja Wójta o bieżącej pracy w okresie między sesjami,
2) interpelacje i zapytania,
3) sprawy różne i wolne wnioski,
§ 10
1. Przewodniczący Rady lub Wiceprzewodniczący prowadzi obrady według
uchwalonego porządku obrad, przy czym w uzasadnionych przypadkach
może dokonać zmian w kolejności realizacji poszczególnych jego punktów.
2. Przewodniczący udziela głosu według kolejności zgłoszeń, a może także
w uzasadnionych przypadkach udzielić głosu poza kolejnością.
3. W ciągu całej sesji Przewodniczący udziela głosu w sprawie zgłoszenia
wniosku o charakterze formalnym, którego przedmiotem mogą być
w szczególności sprawy:
1) stwierdzenia quorum,
2) zdjęcie określonego tematu z porządku obrad
3) zakończenia dyskusji i podjęcia uchwały,
4) zamknięcia listy mówców,
5) ograniczenia czasu wystąpień dyskutantów.
4. Przewodniczący poddaje wniosek pod głosowanie - Rada decyduje w tych
sprawach zwykłą większością głosów.
§ 11
1. Przewodniczący czuwa nad sprawnym przebiegiem i zachowaniem porządku
obrad w tym zwłaszcza w odniesieniu do wystąpień radnych oraz innych osób
uczestniczących w sesji.
Radnemu przysługuje prawo jednorazowego zgłoszenia ,,ad vocem”.
2. Przewodniczący może czynić uwagi radnym dotyczące tematu, formy i czasu
trwania wystąpień na sesji.
3. W przypadku stwierdzenia, że w wystąpieniu swym radny wyraźnie odbiega
od przedmiotu obrad lub znacznie przekracza przeznaczony dla niego czas
Przewodniczący może przywołać radnego ,,do rzeczy ”.
4. Jeżeli temat lub sposób wystąpienia, albo zachowanie radnego w oczywisty
sposób zakłócają porządek obrad, bądź uchybiają powadze sesji –
Przewodniczący przywołuje radnego do porządku a gdy przywołanie nie
odnosi skutku może odebrać mu głos. Fakt ten odnotowuje się w protokole
sesji.
5. Postanowienie ust. 2, 3 i 4 stosuje się odpowiednio do osób spoza radnych.
§ 12
1. Przewodniczący udziela głosu osobom spośród publiczności, po uprzednim
zgłoszeniu się ich (przed rozpoczęciem obrad) do zabrania głosu.
2. Przewodniczący może nakazać opuszczenia sali obrad przez osoby spoza
Rady, które zachowaniem swoim lub wystąpieniami zakłócają porządek
obrad, bądź naruszają powagę sesji.
§ 13
1. Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący kończy sesję
wypowiedzeniem formuły ,,Zamykam sesję Rady Gminy w Łubnicach”. Czas
od otwarcia sesji do jej zakończenia uznaje się za czas trwania sesji.
2. Postanowienie ust. 1 dotyczy również sesji, która objęła więcej niż jedno
posiedzenie.
§ 14
1. Z każdej sesji osoba uprawniona do obsługi Rady sporządza protokół
stanowiący urzędowy zapis przebiegu obrad i podejmowanych rozstrzygnięć.
Przebieg obrad może być ponadto utrwalany na taśmie magnetofonowej lub
wideo. Do protokołu dołącza się listę obecności radnych i zaproszonych osób
spoza Rady oraz podjęte przez Radę uchwały.
2. Protokół wykłada się do wglądu w Urzędzie Gminy na stanowisku ds. obsługi
Rady Gminy. Radni mogą zgłaszać poprawki i uzupełnienia do protokołu.
IV. UCHWAŁY
§ 15
Rada rozstrzyga sprawy rozpatrywane na sesjach podejmując uchwały.
§ 16
1. Uchwały podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co
najmniej połowy ustawowego składu Rady, chyba że przepis szczególny
stanowi inaczej.
2. Uchwały podejmowane są w głosowaniu jawnym, chyba, że ustawa stanowi
inaczej.
§ 17
1. Z inicjatywą podjęcia uchwały przez Radę (inicjatywa uchwałodawcza) mogą
występować:
1) radni,
2) komisje Rady,
3) Wójt.
2. Z wnioskiem o podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w określonej sprawie do
podmiotów wymienionych wyżej mogą występować organizacje społeczno-
polityczne, zawodowe, spółdzielnie działające na terenie Gminy oraz rady
sołeckie.
§ 18
Wójt przygotowując materiały na sesję Rady ustala jednostki organizacyjne Gminy zobowiązane do przygotowania projektów uchwał - stosownie do przedmiotu sesji i rodzaju rozpatrywanych spraw, a także może ustalić szczegółowe zasady opracowania projektu, zakresu przeprowadzania konsultacji, zasięgnięcia opinii określonych organów i innych działań.
§ 19
1. Uchwały Rady powinny zawierać:
1) numer, datę podjęcia i tytuł,
2) podstawę prawną,
3) określenie zadań i środki na ich realizację,
4) określenie organu odpowiedzialnego za wykonanie uchwały,
5) postanowienie dotyczące stopnia obowiązywania poprzednich uchwał
w tym zakresie,
6) termin wejścia w życie uchwały i ewentualny czas jej obowiązywania,
7) ewentualne uzasadnienie uchwały.
2. Uchwały numeruje się uwzględniając numer sesji, kolejny numer uchwały
i rok jej podjęcia (np.: VIII/52/99).
3. Uchwały podpisuje Przewodniczący Rady lub Wiceprzewodniczący, który
obradom przewodniczył .
§ 20
1. Oryginały uchwał ewidencjonuje się i przechowuje w Urzędzie Gminy na
stanowisku ds. obsługi Rady Gminy.
2. Kopie uchwał przekazuje się Wójtowi w celu określenia sposobu ich
wykonania.
3. Jeden egzemplarz uchwały w ciągu siedmiu dni przedkłada się Wojewodzie
celem legalizacji (stwierdzenia zgodności z prawem).
4. W trybie określonym w pkt 3 uchwały budżetowe przedkłada się do
Regionalnej Izby Obrachunkowej.
5. Biuro Rady przekazuje kopie uchwał na merytoryczne stanowiska pracy.
6. Biuro Rady prowadzi i udostępnia zbiór aktów prawa miejscowego.
7. Kopie uchwał wywieszane są na okres 14 dni na tablicy ogłoszeń w Urzędzie
V.TRYB GŁOSOWANIA
§ 21
1. Rada stosownie do postanowień ustawy podejmuje uchwały w głosowaniu
jawnym lub tajnym, zwykłą lub bezwzględną większością głosów.
2.W przypadkach wskazanych w ustawie przeprowadza się głosowanie imienne.
§ 22
1. Zwykła większość głosów jest to taka liczba głosów "za", która przewyższa
co najmniej o jeden głos liczbę głosów "przeciw", przy czym nie bierze się
pod uwagę głosów "wstrzymujących się".
2. Bezwzględna większość głosów oznacza co najmniej o jeden głos więcej "za"
od sumy pozostałych, ważnie oddanych głosów t.j. "przeciw"
i "wstrzymujących się".
3. Bezwzględna większość ustawowego składu Rady oznacza liczbę całkowitą
głosów oddanych za wnioskiem , przewyższającą połowę ustawowego składu
Rady, a zarazem tej połowie najbliższą.
4. W głosowaniu jawnym radni głosują przez podniesienie ręki. Za głosy oddane
uznaje się te, które oddano "za", "przeciwko" i "wstrzymujące się".
5. Głosowanie imienne odbywa się poprzez użycie kart do głosowania
podpisanych imieniem i nazwiskiem. Lista osób głosujących "za", "przeciw"
i wstrzymujących się" jest załącznikiem do protokołu sesji ( z zaznaczeniem,
do którego punktu porządku obrad się odnosi ).
6. W głosowaniu tajnym radni głosują za pomocą kart, przy czym za głosy
ważne uznaje się te, które oddano zgodnie z ustalonymi zasadami.
7. Karta do głosowania powinna być opatrzona pieczęcią Rady. Inne karty
uznaje się za nieważne.
VI. RADNI
§ 23
1. Radni mają obowiązek brać udział w pracach Rady i jej komisji oraz innych
instytucji samorządowych, do których zostali wybrani lub desygnowani.
2. Radnym przysługują diety oraz zwrot kosztów podróży na zasadach
określonych przez Radę w odrębnej uchwale.
§ 24
Radni stwierdzają swoją obecność na sesjach i posiedzeniach Komisji do których zostali, podpisem na liście obecności.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE :
§ 25
W toku kadencji Rada może na wniosek radnych, Komisji i Przewodniczącego dokonać zmian w niniejszym Regulaminie.
ZAŁĄCZNIK NR 3
do Statutu Gminy Łubnice
REGULAMIN
Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Łubnicach
§ 1
Regulamin Komisji Rewizyjnej, Rady Gminy w Łubnicach, zwany dalej Regulaminem określa kompetencje tej Komisji.
§ 2
1. Do zadań Komisji należy w szczególności :
a) opiniowanie wykonania budżetu Gminy ,
b) występowanie z wnioskiem do Rady Gminy w sprawie udzielenia lub nie
udzielenia absolutorium Wójtowi.
2. Na zlecenie Rady Gminy Komisja może wykonywać inne zadania w zakresie
kontroli.
§ 3
1. Komisja sporządza roczny plan pracy i kontroli, który przedstawia Radzie
Gminy do zatwierdzenia .
2. Przeprowadzenie kontroli nie wymienionej w planie może się odbyć
w uzgodnieniu z Przewodniczącym Rady.
3. Plan kontroli Komisji winien być opracowany w taki sposób, by nie zakłócał
normalnego toku pracy Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy
z uwzględnieniem urlopów wypoczynkowych.
4. Kontroli nie powinni przeprowadzać członkowie Komisji pozostający
w stosunkach prawnych lub osobistych z kontrolowanym.
5. Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba zajmująca samodzielne
stanowisko pracy zobowiązana jest zapewnić kontrolującemu warunki
i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli.
6. Ustaleń kontroli dokonuje się na podstawie stanu faktycznego oraz
posiadanych dokumentów.
7. Kontrolowany zobowiązany jest udzielić pomocy zespołowi kontrolującemu
a w razie potrzeby wykonać kserokopię dokumentów.
§ 4
1. Z każdego posiedzenia (zebrania) i kontroli Komisja sporządza protokół.
2. Protokół winien być sporządzony w ciągu siedmiu dni od daty zakończenia
posiedzenia lub kontroli.
3. Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji biorący udział w kontroli
oraz kierownik jednostki kontrolowanej a protokół z posiedzenia Komisji –
przewodniczący.
4. Protokół Komisji winien zawierać:
a) datę posiedzenia lub kontroli oraz wykaz członków komisji uczestniczących
w posiedzeniu lub kontroli
b) nazwę jednostki kontrolowanej lub nazwisko i imię pracownika samodzielnego stanowiska pracy który był kontrolowany,
c) przedmiot kontroli z dokładnym podaniem okresu jakiego dotyczyła kontrola,
d) wykaz osób składających wyjaśnienia,
e) stwierdzony stan faktyczny,
f) zgodność stanu stwierdzonego ze stanem planowanym,
g) wnioski pokontrolne wymagające przyjęcia przez Radę Gminy i skierowane
do wykonania
h) informację w ilu egzemplarzach sporządzono protokół,
i) wykaz dokumentów dołączonych do protokołu.
5. Kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo wnieść wyjaśnienia w ciągu
7 dni od zakończenia kontroli.
§ 5
1. Kierownik jednostki kontrolowanej lub osoba kontrolowana może odmówić
podpisania protokołu, składając jednocześnie wyjaśnienie o przyczynach
odmowy.
2. Na podstawie protokołu jednostka kontrolowana otrzymuje wystąpienie
pokontrolne z opisem nieprawidłowości i wnioskami zmierzającymi do ich
usunięcia oraz dokładnym określeniem terminu wykonania zaleceń
pokontrolnych.
§ 6
O wynikach przeprowadzonej kontroli Komisja Rewizyjna informuje Radę Gminy przedkładając jej protokół pokontrolny wraz z wnioskami.
ZAŁĄCZNIK NR 4
do Statutu Gminy Łubnice.
REGULAMIN
pracy Wójta Gminy Łubnice
§ 1
1. Wójt Gminy Łubnice, zwany dalej Wójtem, jest organem wykonawczym
Gminy.
2. Wójt realizuje zadania wynikające z przepisów prawa, Statutu i uchwał Rady.
§ 2
1. Za przygotowanie materiałów Wójtowi oraz za prowadzenie kancelarii
odpowiada wyodrębniona organizacyjnie komórka Urzędu określona
w regulaminie organizacyjnym.
2. Zapośrednictwem sekretarza Wójtowi doręcza się propozycje wniosków,
projekty uchwał Rady lub zarządzeń Wójta z krótkim uzasadnieniem oraz
sposobem ich realizacji.
3. Materiały przygotowują kierownicy referatów.
4. Kierownicy referatów dostarczają projekty uchwał sekretarzowi,
zaparafowane przez radcę prawnego pod względem formalno – prawnym.
Dostarczenie projektów radcy prawnemu powinno nastąpić w czasie
umożliwiającym mu zajęcie stanowiska, nie krótszym niż 7 dni.
§ 3
1. Zarządzenia Wójta są oznaczane następująco:
- kolejny numer zarządzenia,
- rok.
2. Zarządzenia Wójta ewidencjonuje się w rejestrze prowadzonym przez
właściwą komórkę organizacyjną.
3. Odpisy rozstrzygnięć Wójta doręcza się kierownikom jednostek
organizacyjnych oraz kierownikom referatów, którym powierzono realizację
zarządzeń.
§ 4
1. Wójt wydaje decyzje w trybie przepisów kpa oraz na podstawie właściwych
przepisów.
2. Decyzje podpisuje Wójt.
§ 5
W sprawach nie cierpiących zwłoki Wójt wydaje przepisy porządkowe w formie zarządzenia. Zarządzenia porządkowe podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady.
§ 6
1. Projekty uchwał Rady przygotowane przez Wójta opiniowane są przez
merytoryczne komisje.
2. W przypadku podjęcia inicjatywy uchwałodawczej przez komisje lub radnych
Wójt wyraża swoje stanowisko do projektu uchwały.
3. Materiały na sesje budżetowe Wójt opracowuje według odrębnych
harmonogramów ustalanych w porozumieniu z poszczególnymi komisjami.
§ 7
1. Wójt ustala sposób i terminy wykonania uchwał Rady.
2. Informacje w sprawach wykonania uchwał Rady i zarządzeń Wójta składa
Wójtowi sekretarz.
§ 8
Nad sprawnym i rzetelnym prowadzeniem dokumentacji pracy Wójta czuwa sekretarz.
§ 9
1. Wójt kieruje bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentuje gminę na
zewnątrz.
2. Wójt wykonuje zadania wynikające z właściwych przepisów.
3. Do zadań i kompetencji Wójta należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy,
- reprezentowanie Gminy na zewnątrz,
- kierowanie Urzędem w rozumieniu Kodeksu pracy,
- przygotowywanie sprawozdań ze swej działalności,
- ogłaszanie budżetu Gminy oraz nadzór nad jego realizacją,
- ogłaszanie sprawozdań z wykonania budżetu,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych.
4. Wójt jest szefem obrony cywilnej.
5. Wójt opracowuje plan operacyjny ochrony przed powodzią oraz ogłasza
i odwołuje pogotowie i alarm przeciwpowodziowy.
6. Jeżeli w inny sposób nie można uniknąć bezpośredniego niebezpieczeństwa
dla życia ludzi lub dla mienia, Wójt może zarządzić ewakuację z obszarów
bezpośrednio zagrożonych.
1
1. Regulamin Zarządu Gminy w Łubnicach zwanego dalej ,,Zarządem” określa szczegółowy
zakres i tryb działania Zarządu, podejmowania uchwał (postanowień) z wyjątkiem
zarządzeń o których mowa w art. 41 ustawy o samorządzie gminnym .
2. Członkami Zarządu są osoby wymienione w § 27 ust. 1 Statutu.
§ 2
1. Zarząd rozpatruje podstawowe zagadnienia wynikające z przepisów ustawy o samorządzie
gminnym, Statutu Gminy, określone Uchwałami Rady Gminy oraz z zakresu
działania Urzędu Gminy określone w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu.
2. W sprawach określonych w ust. 1 Zarząd podejmuje uchwały (postanowienia).
3. Tryb podejmowania uchwał jest zgodny z zapisami rozdziału V. załącznika Nr 2 do
Statutu.
4. W razie równej ilości głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Zarządu.
5. W sprawach nie zastrzeżonych w Statucie, Zarząd podejmuje postanowienia, które
odzwierciedlane są w protokole z posiedzenia Zarządu.
§ 3
1. Zarząd pracuje na posiedzeniach zwoływanych przez Wójta lub jego Zastępcę.
2. Wykaz spraw na posiedzenia Zarządu przygotowuje Sekretarz Gminy na podstawie:
a) zaleceń Wójta Gminy,
b) uchwał Rady Gminy,
c) uchwał Zarządu Gminy,
d) wniosków Komisji Rady, komórek organizacyjnych (jednostki organizacyjne Gminy, referaty i samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie) i obywateli.
3. Materiały na posiedzenia Zarządu opracowują komórki organizacyjne i samodzielne
stanowiska pracy Urzędu oraz podległe jednostki organizacyjne.
§ 4
1. Materiały przeznaczone do rozpatrzenia przez Zarząd powinny być opracowane zwięźle,
zawierać wnioski co do sposobu rozstrzygnięcia sprawy.
2. Wnioski winny określać komórki organizacyjne, samodzielne stanowiska pracy
odpowiedzialne za ich wykonanie i wskazać terminy ich realizacji.
3. Materiały i wnioski powinny być złożone w Biurze Rady Gminy- uzgodnione
z zainteresowanymi komórkami organizacyjnymi, oraz zaakceptowane przez Wójta.
4. Istotne rozbieżności stanowisk zgłoszone w toku uzgodnień powinny być przedstawione
w notatce dołączonej do materiału.
§ 5
1. Posiedzenia Zarządu odbywają się co najmniej raz w miesiącu.
2. Posiedzenia Zarządu mogą odbywać się również na sesjach wyjazdowych - w celu
zbadania na miejscu określonej sprawy.
3. W posiedzeniach Zarządu mogą uczestniczyć osoby spoza składu Zarządu, po uzgodnieniu
z Przewodniczącym Zarządu.
§ 6
W kwestiach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają przepisy Statutu Gminy.
|