Strona główna BIP
URZĄD GMINY ŁUBNICE - Biuletyn Informacji Publicznej www.lubnice.eu
Strona główna

 Ogłoszenia

Aktualnosci
Przetargi

 Urząd Gminy Łubnice

Dane Teleadresowe
STATUT GMINY
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Łubnice
Strategia Rozwoju Gminy Łubnice
Struktura i jednostki UG
Rejestr działalności regulowanej

 Ochrona Środowiska

Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
Odbiór odpadów komunalnych
Azbest

 Inwestycje

Współfinansowane z UE

 MAJĄTEK GMINY

MAJĄTEK GMINY

 DOKUMENTY KONTROLI

SANEPID

 WNIOSKI I UCHWAŁY

UCHWAŁY NA 2015 ROK
UCHWAŁY NA 2014 ROK
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
UCHWAŁY NA 2013
UCHWAŁY NA 2012
PROTOKOŁY
ZARZĄDZENIA
UCHWAŁY NA 2011
UCHWAŁY NA 2010
UCHWAŁY NA 2009
UCHWAŁY NA 2008
UCHWAŁY NA 2007
UCHWAŁY NA 2006
UCHWAŁY NA 2004
UCHWAŁY NA 2005
BUDŻET GMINY NA 2004

 EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

wnioski do rozpoczęcia działalności gospodarczej
Centralna Ewidencja i Informacji o Działalności Gospodarczej

 Plan zagospodarowania przestrzennego

Zmiana studium
Wniosek o wydanie warunków zabudowy

 TABLICA OGŁOSZEŃ

Ochrona Środowiska
Z A W I A D O M I E N I E
ZAWIADOMIENIE
Obwieszczenie z dnia 10.10.2014r. Znak:IN-III.747.32.2014 o ustaleniu lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej
Obwieszczenie wyborcze!!!
Zaprojektowanie i wykonanie pasywnej infrastruktury sieci szerokopasmowej w ramach projektu Sieć szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo świętokrzyski
Obwieszczenie o ustaleniu lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej dla inwestycji
DOFINANSOWANIE USUWANIA AZBESTU w 2014r W GMINIE ŁUBNICE
OBWIESZCZENIE Wójta Gminy Łubnice z dnia 2 października 2014 r.
Obwieszczenie Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 09.05.2014 roku w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej
Obwieszczenie Wójta Gminy Łubnice z dnia 4 kwietnia 2014 r.
Ogłoszenie Wójta Gminy w Łubnicach z dnia 26.02.2015 r.w sprawie sporządzenia wykazu nieruchomości przeznaczonych na wynajem.
Ogłoszenia o naborze pracownika na stanowisko urzędnicze
Informacja w sprawie sporządzenia wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży
INFORMACJA O SKŁADACH OBWODOWYCH KOMISJI WYBORCZYCH
INFORMACJA o składzie Gminnej Komisji Wyborczej w Łubnicach

 Władze Gminy

Rada Gminy
SOŁECTWA

 STAN MOJEJ SPRAWY

 Twoja sprawa

ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA

 OŚWIATA

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W BUDZISKACH
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W GACACH SŁUPIECKICH
Gimnazjum w Łubnicach
SZKOŁA PODSTAWOWA W WILKOWEJ
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W ŁUBNICACH

 KULTURA

REGULAMIN ORGANIZACYJNY CENTRUM KULTURY
Łubnicki „spirytus movens”

 ZDROWIE

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łubnicach
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŁUBNICACH

 Serwis

Instrukcja obsługi
Redakcja Biuletynu
Statystyki stron
Rejestr zmian
Archiwum stron
 
SZKOLNY SYSTEM OCENIANIADo druku

PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA

w GACACH SŁUPIECKICH

 

SZKOLNY SYSTEM OCENIANIA

 

Zasady oceniania, określone w niniejszym dokumencie dotyczą uczniów klas I – VI szkoły podstawowej. Opracowano je na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 19 kwietnia 1999 roku z późniejszymi zmianami w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych oraz Statutu Publicznej Szkoły Podstawowej w Gacach Słupieckich.

Poniższe zasady oceniania dotyczą wszystkich nauczycieli i uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Gacach Słupieckich.

 

 

I. OCENIANIE WEWNĄTRZ SZKOLNE.

 

§ 1.

 

Cele oceniania wewnątrzszkolnego:

 

1. Poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie.

2. Pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju.

3. Motywowanie ucznia do dalszej pracy.

4. Dostarczenie rodzicom ( prawnym opiekunom ) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i 

    specjalnych uzdolnieniach ucznia.

5. Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno – wychowawczej.

 

§ 2.

 

Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:

   

1. Formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych oraz informowania o nich uczniów i rodziców

        ( prawnych opiekunów ).

2. Bieżące ocenianie i śródroczne klasyfikowanie, według skali i w formach przyjętych w niniejszym 

    dokumencie.

3. Przeprowadzenie egzaminów klasyfikacyjnych.

4. Ustalenie ocen klasyfikacyjnych na koniec roku szkolnego ( semestru ).

 

§ 3.

 

1.Nauczyciele na początku roku szkolnego informują uczniów oraz rodziców ( prawnych opiekunów ) o 

   wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz o sposobach 

   sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów. Wymagania te opracowywane są zgodnie z zapisem paragrafu   

   Zapisy przedmiotowego systemu oceniania nie mogą być sprzeczne z niniejszym dokumentem.

2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów i rodziców ( prawnych

    opiekunów ) o zasadach oceniania zachowania w szkole.

3. Nauczyciel jest zobowiązany, na podstawie pisemnej opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej lub innej

    poradni specjalistycznej, obniżyć wymagania edukacyjne w stosunku do ucznia, u którego stwierdzono

    specyficzne trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe, uniemożliwiające sprostanie wymaganiom

    edukacyjnym wynikającym z programu nauczania.

4. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, muzyki, plastyki należy w szczególności brać pod

    uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych

    zajęć.

5. Rok szkolny składa się z dwóch semestrów. Klasyfikowanie śródroczne przeprowadza się w ostatnim  

    tygodniu I semestru.

6. Na tydzień przed rocznym ( semestralnym ) klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej

    poszczególni nauczyciele są zobowiązani poinformować ucznia ( a za jego pośrednictwem jego rodziców – 

    prawnych opiekunów ) w formie ustnej o przewidywanych dla niego ocenach klasyfikacyjnych.

    O przewidywanych ocenach niedostatecznych wychowawcy informują rodziców ( prawnych opiekunów ) w 

    formie pisemnej na trzy tygodnie przed zakończeniem roku szkolnego.

7. Oceny klasyfikacyjne ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a ocenę zachowania

    – wychowawca klasy.

8. Ustalona przez nauczyciela niedostateczna ocena roczna klasyfikacyjna może być zmieniona tylko w 

    wyniku egzaminu poprawkowego. Warunki określa Statut Szkoły w § 13.   

 

II. Przyjęta skala ocen szkolnych.

 

§ 4.

 

1. Poziom opanowania przez ucznia kompetencji określonych w standardach wymagań edukacyjnych ocenia się

    w stopniach szkolnych wg skali i w formach przyjętych w Publicznej Szkole Podstawowej.

2. Ocenianie bieżące oraz klasyfikacyjne śródroczne i roczne przeprowadza się wg następującej skali:  

 

BIEŻACA, ŚRÓDROCZNA I ROCZNA SKALA OCEN KLASYFIKACYJNYCH

Cyfrowo

Słownie

Skrót

6

celujący

cel

5

bardzo dobry

bdb

4

dobry

db

3

dostateczny

dst

2

dopuszczający

dps

1

niedostateczny

ndst

 

3. Oceny cząstkowe wyraża się cyframi, dopuszcza się „+” i „-” oraz komentarz w dokumentacji przebiegu

    nauczania prowadzonej przez nauczyciela.

4. Śródroczną i roczną ocenę zachowania ustala się wg następującej skali:

 

ŚRÓDROCZNA i ROCZNA SKALA OCEN ZACHOWANIA

Cyfrowo

Słownie

Skrót

5

wzorowe

wz

4

bardzo dobre

bdb

3

dobre

db

2

poprawne

pop

1

nieodpowiednie

ndp

0

naganne

ng

 

5. W dokumentacji przebiegu nauczania dopuszcza się stosowanie skrótu ocen z zastrzeżeniem ocen

    klasyfikacyjnych rocznych oraz rocznych ocen zachowania, które należy wpisywać pełnymi 

    nazwami.

6. Niektóre zajęcia edukacyjne, tzw. ścieżki międzyprzedmiotowe mogą być zaliczane jedynie przez frekwencję

    ucznia w tych zajęciach i śródroczny wpis w dokumentacji przebiegu nauczania  - „uczestniczył (a)”.

7. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej 

    na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej przez

    lekarza, oraz na czas określony w tej opinii.

8. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć z wychowania fizycznego, informatyki lub technologii informacyjnej

    w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony (a)”.

9. Ust. 2 – 6 nie stosuje się w klasach I-III szkoły podstawowej, gdzie funkcjonują oceny opisowe.

10. Dopuszcza się w ocenianiu bieżącym przyjęcie przedmiotowego systemu oceniania. Oceny stawiane w 

    oparciu o taki system muszą być przekładane na skalę ocen klasyfikacyjnych przejętych w tym dokumencie. 

    Oceny klasyfikacyjne śródroczne i roczne muszą być zgodne z ocenami przyjętymi w tym

    dokumencie. Jeżeli nauczyciel przejmuje w ocenianiu bieżącym przedmiotowy system oceniania, jest

    zobowiązany poinformować o tym dyrektora szkoły, wychowawców klas oraz uczniów i ich rodziców              

 ( prawnych opiekunów ).

11. Oceny cząstkowe określają poziom wiadomości i umiejętności ucznia ze zrealizowanej części programu 

      nauczania. Należy wystawiać je systematycznie w trakcie trwania semestru ( roku szkolnego ).  

12. Oceny bieżące są wystawiane za:

a)       odpowiedź ustną;

b)       prace domowe;

c)       prace pisemne ( klasówka, kartkówka, referaty itp. );

d)       umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy;

e)       twórcze myślenie;

f)        wytwory pracy;

g)       prace w zespole;

h)       zaangażowanie;

i)         prace dodatkowe, nadobowiązkowe;

j)         wiedzę ponadprogramową.

 

§ 5.

 

Ogólnoszkolne zasady przeprowadzania sprawdzianów.

 

1. Za sprawdzian pisemny ( klasówkę, kartkówkę ) uznaje się każdą kontrolną pisemną pracę ucznia obejmującą 

    dowolny zakres treści przeprowadzany z całą klasą. Nauczyciel ma obowiązek przechowywać sprawdziany 

    pisemne uczniów do końca roku szkolnego.

2. Prace pisemne są obowiązkowe dla wszystkich uczniów.

3. Jeżeli z przyczyn losowych uczeń nie może napisać pracy klasowej z całą klasą, to powinien to uczynić w

    terminie dwutygodniowym od daty oddania pracy. Nauczyciel na prośbę ucznia ma obowiązek ustalić termin i

    miejsce pisania sprawdzianu. Nauczyciel ma prawo zapytać bez zapowiedzi z przewidywanego sprawdzianem

    zakresu wiedzy i umiejętności ucznia w terminie pracy klasowej.

4. Poprawa prac klasowych jest dobrowolna i musi się odbywać poza lekcjami danego przedmiotu w ciągu

    dwóch tygodni od daty rozdania prac. Uczeń pisze ją tylko raz.

5. Każdy stopień uzyskany podczas poprawiania pracy klasowej wpisuje się do dziennika. Jeżeli uczeń podczas

    poprawy sprawdzianu uzyskał stopień wyższy, poprzedni stopień wykorzystywany jest tylko do oceny

   systematyczności pracy ucznia i nie jest uwzględniany podczas ustalania oceny klasyfikacyjnej.

6. Prace klasowe i sprawdziany obejmujące dział programowy, testy są zapowiadana z co najmniej 

    tygodniowym wyprzedzeniem. W ciągu tygodnia można zaplanować uczniom maksymalnie trzy takie prace, 

    w ciągu dnia – jedna. Nauczyciel planujący przeprowadzenie pracy klasowej wpisuje ołówkiem w dzienniku 

    lekcyjnym temat pracy z odpowiednim wyprzedzeniem. Dyktanda, kartkówki ( obejmujące wiadomości do 

    trzech ostatnich tematów ) mogą być przeprowadzane na każdej lekcji.

7. Nauczyciel podczas każdej pracy klasowej podaje uczniom punktację, przewidzianą za poszczególne 

    umiejętności, wiedzę, zadania czy polecenia oraz liczbę punktów, wymaganą do otrzymania określonej oceny.

    Klasówki bez przygotowanej punktacji nie mogą być przeprowadzane.

8. Uczeń ma prawo raz w ciągu semestru zgłosić przed lekcją swoje nieprzygotowanie z każdego

    przedmiotu. Nie dotyczy to przedmiotu, z którego na daną lekcję była zapowiedziana praca klasowa, oraz 

    zadań domowych długoterminowych ( np. czytanie lektury, projekt, referat itp. ). Uczeń, który zgłosił

    nieprzygotowanie, nie jest pytany, nie pisze klasówki z przerobionego materiału, ale ma obowiązek

    uczestniczyć w bieżącej lekcji. Pracy klasowej nie pisze w danym dniu uczeń, który przyszedł do szkoły po

    minimum tygodniowej, usprawiedliwionej nieobecności.

9. Na koniec semestru ( roku szkolnego ) nie przewiduje się sprawdzianu końcowego ( zaliczeniowego ).

10. Nauczyciel poprawiający sprawdzian pisemny ma obowiązek uwzględnić poniższe zasady ustalania ocen:

 

Stopień ze sprawdzianu

Procent maksymalnej liczby punktów

celujący

100% plus zadania dodatkowe w całości

bardzo dobry

92 – 100

dobry

75 – 91

dostateczny

49 – 74

dopuszczający

26 – 48

niedostateczny

0 – 25

 

12. Nieodrobienie pracy domowej, brak zeszytu ćwiczeń lub zeszytu przedmiotowego może być podstawą do 

      ustalenia bieżącej oceny niedostatecznej z danego przedmiotu.

13. Za wykonanie dodatkowych prac nadobowiązkowych nauczyciel może wystawić uczniowi ocenę celującą,

      bardzo dobrą lub dobrą. Brak lub źle wykonana praca nadobowiązkowa nie może być podstawą do ustalenia

      uczniowi oceny niedostatecznej, dopuszczającej lub dostatecznej.

§ 6.

 

Zasady klasyfikacji śródrocznej i rocznej.

 

1. Dopuszcza się w szkole ustalenie innych zasad oceniania uczniów w formie nowatorstwa, innowacji czy

      eksperymentów pedagogicznych, pod warunkiem uzyskania pozytywnej opinii Rady Pedagogicznej i

      rodziców zainteresowanych uczniów. Zgodę na stosowanie innych zasad oceniania wyraża na piśmie

      dyrektor szkoły po otrzymaniu od nauczyciela pisemnej informacji o odmiennych zasadach oceniania

      odrębnie dla każdej klasy.

2. Ocena klasyfikacyjna nie powinna być ustalana jako średnia z ocen bieżących.

3. Oceny z religii regulują odrębne przepisy.

4. Z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych przekraczających połowę czasu przeznaczonego 

      na te zajęcia uczeń jest nieklasyfikowany. Jeżeli nieobecność ta jest usprawiedliwiona, uczeń może zdawać 

      egzamin klasyfikacyjny.  

a)       uczeń niesklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny,

b)       na wniosek ucznia niesklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności lub na wniosek jego rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.

5. Zgodę na egzamin klasyfikacyjny wyraża rada pedagogiczna na prośbę ucznia lub jego rodziców ( prawnych 

    opiekunów ). Tryb przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych i terminy określa Statut Szkoły w § 11.

6. Uczniowie klas IV – V otrzymują promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich zajęć 

    edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania uzyskał oceny klasyfikacyjne roczne 

    wyższe od stopnia niedostatecznego.

7. Uczeń kończy szkołę podstawową, jeżeli na zakończenie klasy VI uzyskał oceny klasyfikacyjne wyższe od   

    oceny niedostatecznej, a ponadto przystąpił do sprawdzianu poziomu opanowania umiejętności określonych

    w standardach wymagań ustalonych odrębnymi przepisami.

8. Świadectwo z wyróżnieniem otrzymuje uczeń, który uzyskał średnią ocen co najmniej 4,75 oraz bardzo

    dobrą ocenę z zachowania.

9. Za otrzymanie świadectwa z wyróżnieniem w klasach IV-VI a w klasach I – III za bardzo dobre wyniki w

    nauce i wzorowe zachowanie uczeń może otrzymać nagrodę książkową, dyplom lub nagrodę rzeczową.

10. Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim w szkole podstawowej otrzymują z danych

      zajęć edukacyjnych celującą roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata konkursu

      przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej (semestralnej) oceny

      klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych celującą końcowo ocenę

      klasyfikacyjną.

11. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej (semestralnej)

      uzyskał ocenę niedostateczną z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin

      poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin 

      poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Tryb przeprowadzania egzaminu określa Statut

      Szkoły w § 13.   

12. Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają,

     że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna

     zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny.

     Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno – wychowawczych. 

     Tryb postępowania w tym przypadku określa Statut  Szkoły w § 6.

13. Na wniosek ucznia lub jego rodziców (opiekunów prawnych) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na 

      egzamin ustalający nową ocenę z zajęć edukacyjnych i zachowania. Taki może egzamin może dotyczyć co

      najwyżej dwóch zajęć edukacyjnych.    

  

III. Sposoby gromadzenia informacji o uczniach.

 

§ 7.

 

1. Sposoby gromadzenia informacji o uczniach obejmują formy, częstotliwość oraz narzędzia i zasady. 

    Umożliwiają one poznanie i wartościowanie; czy i ile uczeń pamięta, rozumie, umie i potrafi; czy nastąpił 

    przyrost wiedzy i umiejętności, a tym samym ewaluacja nauczania.

2. Formami gromadzenia informacji ( indywidualnej i zbiorowej ) są:

     a ) pytania zadawane uczniom w czasie zajęć wprowadzających nowy materiał nauczania i w czasie zajęć 

          powtórzeniowych przeznaczonych w całości na utrwalenie i jednocześnie na kontrole ( kontrola ustna );

     b) polecenia dawane uczniom ( wykonywanie zadań, ćwiczeń ), które wykonują ustnie lub pisemnie na 

         tablicy lub w zeszycie przedmiotowym, albo w zeszycie lub arkuszu ćwiczeń;

     c) wypracowania, dyktanda, sprawdziany, testy, zadania, jako prace klasowe;

     d) sprawdziany nauczycielskie bądź wystandaryzowane testy osiągnięć szkolnych ( wewnątrzszkolne badania 

         osiągnięć uczniów );

     e) obserwowanie uczniów w czasie zajęć edukacyjnych;

     f) szacowanie i wartościowanie wytworów pracy uczniów;

     g) testy i ćwiczenia sprawnościowe;

     h) analiza notatek sporządzonych w zeszytach przedmiotowych.

3. Diagnozowanie postępów i osiągnięć uczniów należy prowadzić systematycznie, tj. równomiernie rozłożone 

    na cały okres nauki ( rok szkolny, etap nauczanie ); zarówno bieżące, jak i śródroczne, roczne oraz etapowe; w 

    różnych formach oraz w warunkach zapewniających obiektywność oceny.

4. Częstotliwość oceniania jest uzależniona od tygodniowego wymiaru godzin danych zajęć edukacyjnych

    ( przedmiotu, bloku przedmiotowego, zajęć edukacyjnych ) i ich specyfiki, jednak w danym semestrze

    ( okresie ) powinna być prowadzona nie rzadziej niż:

a) ustne wypowiedzi ucznia ( obejmujące nie więcej niż trzy jednostki lekcyjne ) – 2 razy;

b) wypracowania, dyktanda, sprawdziany, testy, zadania klasowe ( zapowiadane z tygodniowym 

    wyprzedzeniem oraz maksymalnie jedno dziennie ze wszystkich zajęć edukacyjnych ) – 1 raz;

c) zadania domowe ( krótkie i uwzględniające poziom zainteresowania ucznia ) – 1 raz;

d) analiza notatek w zeszytach przedmiotowych ( systematyczność, ortografia, charakter pisma, estetyka 

    zeszytu ) – 1 raz.

5. Działalność wytwórczą ucznia oraz ćwiczenia i testy sprawnościowe należy poddawać ocenie przy każdej    

jego aktywności, biorąc pod uwagę wysiłek i zaangażowanie ucznia w swoją pracę, a także uzdolnienia,

    predyspozycje i wywiązywanie się ucznia z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć.

6. Wystandaryzowane testy osiągnięć szkolnych, czyli wewnątrzszkolne badanie osiągnięć uczniów

    przeprowadza się na koniec roku szkolnego ( etapu kształcenia ) wg harmonogramu ustalonego w Planie 

    Nadzoru Pedagogicznego. Koniecznym jest tutaj opracowanie wyników testu. Wiedzy na temat testów

    dydaktycznych, ich konstruowania, stosowania, analizy wyników badań i oceny pomiaru dydaktycznego

    dostarcza literatura pomiaru dydaktycznego.    

 

 

§ 8.

 

1. Przy formułowaniu oceny przez nauczyciela muszą być spełnione następujące wymogi:

a) jawności – tzn. podawanie uczniom i ich rodzicom ( prawnym opiekunom ) ocen do wiadomości;

b) obiektywności – tzn. jasno określone kryteria wymagań na poszczególne stopnie ( standardów wymagań 

     edukacyjnych);

     c) celowości – tzn. określenie dynamiki rozwoju ucznia ( co uczeń osiągnął, a nad czym musi jeszcze 

         popracować );

     d) przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa ( Rozporządzeń MEN, Statutu Szkoły ).

2. Na prośbę ucznia lub jego rodziców ( prawnych opiekunów ) nauczyciel ustalający ocenę powinien ją

    uzasadnić.

3. Zasady poprawiania bieżących ocen określają nauczyciele poszczególnych zajęć edukacyjnych i podają je 

    uczniom do wiadomości.

4. Obowiązkiem nauczyciela jest przechowywać pisemne prace kontrolne uczniów przez pół roku. Prace te

    mogą być udostępnione uczniowi i jego rodzicom ( prawnym opiekunom ) wg poniższych zasad:

a) uczeń zapoznaje się z poprawioną przez nauczyciela pracą klasową na zajęciach edukacyjnych;

    b) rodzice ( prawni opiekunowie ) ucznia mają wgląd do poprawionej pracy pisemnej swojego dziecka na 

        terenie Publicznej Szkoły Podstawowej po ustaleniu terminu z nauczycielem uczącym danego przedmiotu

 

IV. Ocenianie w nauczaniu zintegrowanym

 

§ 9.

 

1. Ocenianie w klasach I – III szkoły podstawowej ma formę oceny opisowej, dzięki której można bardziej 

    obiektywnie i precyzyjnie ocenić wiadomości i umiejętności ucznia nie powodując zbędnego napięcia

    emocjonalnego.

    Ocenianie w klasach I – III szkoły podstawowej spełnia trzy funkcje:

     - informacyjną – co dziecku udało się poznać, zrozumieć, opanować, nauczyć, jakie zdobyło umiejętności, co

       już potrafi, jak kontroluje to, co robi, jaki był wkład pracy;

- korekcyjną – co trzeba zmienić w pracy z dzieckiem aby uzyskać lepsze efekty;

- motywującą – zachęca do podejmowania dalszego wysiłku, wskazuje na możliwości osiągnięcia sukcesu 

  oraz dodaje dziecku wiary we własne siły.

2. W procesie oceniania bierzemy pod uwagę następujące obszary:

 - indywidualne predyspozycje i możliwości dziecka w opanowaniu materiału edukacyjnego;

     - stopień zaangażowania ucznia i wkład pracy w procesie zdobywania wiadomości i umiejętności;

- umiejętność rozwiązywania problemów;

- postępy dziecka w rozwoju społeczno – emocjonalnym.

3. W klasach I – III szkoły podstawowej ocena bieżąca, klasyfikacyjne, śródroczna i roczna oraz ocena

    zachowania jest oceną opisową.

    Obejmuje ona opis osiągnięć edukacyjnych ucznia w zakresie:

- sprawności językowej ( słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie );

- umiejętności matematycznych;

- umiejętności społeczno – przyrodniczych;

- umiejętności artystycznych;

- rozwoju fizycznego.

4. Nauczyciele klas I – III mogą również stosować inne formy ocen bieżących: pochwały, komentarze.

5. W formułowaniu oceny opisowej nauczyciel wykorzystuje:

- karty oceny opisowej;

- karty samooceny z dzienniczka ucznia;

- oceny bieżące, dzienniczek ucznia, prace artystyczne dzieci, wysiłek włożony w ich wykonanie.

Arkusz oceny opisowej wypełniany jest na półrocze i na koniec roku szkolnego.

6. Kontrolne prace pisemne i bieżące ocenia się punktowo:

     1 punkt – przykro mi, że tak mało pracujesz;

     2 punkty – postaraj się zapamiętać i pracować więcej;

     3 punkty – możesz to robić lepiej;

     4 punkty – radzisz sobie dobrze;

     5 punktów – wspaniale;

     6 punktów – wyśmienicie.

    Ocenianie zaangażowania dziecka:

a) wykazujesz własną inicjatywę;

b) jesteś nieprzygotowany do zajęć.

7. Sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów w nauczaniu zintegrowanym

a) rozmowa na podstawie tekstu literackiego;

b) teksty, sprawdziany, teksty z lukami, kartkówki;

c) prace artystyczne z wykorzystaniem różnych technik;

d) obserwacja ucznia;

e) praktyczne sprawdzanie wiadomości i umiejętności;

f) samokontrola;

g) wielozdaniowe wypowiedzi ucznia na określony temat;

h) dyktanda matematyczne;

i) rozrywki umysłowe: krzyżówki, rebusy, plątaninki wyrazowe i sylabowe, gry i zabawy dydaktyczne, 

      zagadki;

    i) teksty ortograficzne;

    k) prowadzenie dialogów na podany temat;

    l) twórcza aktywność dziecka: drama, inscenizacja, improwizacja;
    m) układanie wypowiedzi komunikatywnych uwzględniając poprawność gramatyczną i stylistyczną;

    n) konstruowanie tekstów na dowolny temat;

o) akceptacja obowiązków wynikających z roli ucznia;

p) teksty sprawnościowe, gry i zabawy ruchowe, tory przeszkód.

  8. Półroczna ocena opisowa stanowi rejestr opanowanych umiejętności ucznia i jej kserokopia przekazywana   

      jest rodzicom ( prawnym opiekunom ).

9. Roczna ocena opisowa wskazuje efekty pracy ucznia w ciągu całego roku szkolnego. Uczeń otrzymuje

    sporządzone na jej podstawie świadectwo opisowe.

10. Kartę oceny opisowej nauczyciel wypełnia dwukrotnie:

-          w styczniu – zaznaczając umiejętności, które uczeń zdobył w I półroczu;

-          w czerwcu – zaznaczając umiejętności zdobyte w ciągu całego roku szkolnego.

11. W poszczególnych klasach młodszych umiejętności i osiągnięcia ucznia zostały podzielone na cztery grupy:

-          umiejętności konieczne do opanowania – 2 punkty;

-          umiejętności podstawowe do opanowania – 3 punkty;

-          umiejętności rozszerzające do opanowania – 4 punkty;

-          umiejętności dopełniające do opanowania – wskazujące na bardzo dobre przygotowanie ucznia do dalszego kształcenia – 5 punktów.

      Opanowanie każdej z grup na odpowiednik punktowy dokonano na podstawie „Rozporządzenia MEN nr 413

      z dnia 19.04.1999 roku w sprawie zasad oceniania, klasyfikowanie i promowania” z późniejszymi zmianami.

      Doboru umiejętności i wiadomości dokonano w oparciu o „ Podstawę programową kształcenia ogólnego” 

      oraz szczegółową analizę „ Programu nauczania zintegrowanego w klasach I – III szkoły podstawowej

      nr DKW – 4014 – 15/99”.

 

§ 10.

 

12. Dokonując oceny opisowej z zachowania nauczyciel powinien uwzględnić:

-          relacje z rówieśnikiem;

-          relacje z nauczycielem;

-          samodzielność;

-          koncentrację uwagi i tempo pracy;

-          przestrzeganie praw i obowiązków.

 

§ 11.

 

Zasady oceny z zachowania

 

1. Ocenę z zachowania ucznia ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy 

    oraz ocenianego ucznia uwzględniając w szczególności:

    a) funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym;

    b) respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych.

2. Ocenę z zachowania śródroczną i roczną ustala się wg skali określonej w § 4 ust. 4.

3. Ocena z zachowania nie może mieć wpływu na:

    a) ocenę z zajęć edukacyjnych;

    b) promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły z zastrzeżeniem punktu 5 i 6.

4. Przed ustaleniem oceny z zachowania wychowawca powinien zasięgnąć opinii o uczniu od nauczycieli i

    innych pracowników Publicznej Szkoły Podstawowej, uczniów z zespołu klasowego oraz uwzględnić

    dokumentację prowadzoną w szkole.

5. Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu  

    szkoły przez ucznia, któremu po raz drugi z rzędu ustalono naganną roczną klasyfikacyjną ocenę z

    zachowania jeżeli:

a) zachowanie ucznia jest wyjątkowo agresywne i zagraża zdrowiu i życiu uczniów oraz pracowników szkoły,

b) w przypadku 30 % nieusprawiedliwionych godzin lekcyjnych.

6. Uczeń, któremu po raz trzeci z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną z zachowania, nie

    otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, a uczeń klasy programowo najwyższej w danym typie

    szkoły nie kończy szkoły.    

 

§ 12.

 

Ocena z zachowania

 

Ustala się następujące zasady oceniania zachowania.

Za punkt wyjścia przyjęto kredyt 100 punktów, który otrzymuje każdy uczeń na początku roku szkolnego, jest on równoważny ocenie ocenie poprawnej ze sprawowania. Od ucznia zależy ocena końcowa. Ma szansę na podwyższenie oceny, nawet w sytuacji tzw. „wpadek”. Może bardziej świadomie kierować swoim zachowaniem w szkole zachowując prawo do błędu.

 

 

 

ocena

wzorowe

230 i więcej pkt.

 

bardzo dobre

180 – 229 pkt.

 

dobre

150 – 179 pkt.

 

poprawne

80 – 149 pkt.

 

nieodpowiednie

40 – 79 pkt.

 

naganne

39 i mniej pkt.

 

Punkty na „ plus”

 

1.

Udział w olimpiadzie przedmiotowej                                                            I etap - gminny

30 pkt.

 

                                                                                                                   II etap - powiatowy

40 pkt.

 

                                                                                                                III etap - wojewódzki

50 pkt.

2.

Udział w konkursie szkolnym

20 pkt.

3.

Funkcja w szkole

20 pkt.

4.

Funkcja w klasie

15 pkt.

5.

Udział w zawodach sportowych                                                                     I etap - gminny

10 pkt.

 

                                                                                                                   II etap - powiatowy

20 pkt.

 

                                                                                                                III etap - wojewódzki

30 pkt.

6.

Pomoc przy organizacji szkolnej imprezy

10 pkt.

7.

Prace na rzecz klasy

10 pkt.

8.

Praca na rzecz szkoły

10 pkt.

9.

Pomoc kolegom w nauce organizowana przez wychowawcę

10 pkt.

10.

Punktualność ( 15 pkt. jest kredytem, który można stracić spóźniając się na lekcję )

15 pkt.

11.

Kultura osobista

10 pkt.

12.

Solidne wykonywanie obowiązków dyżurnego

10 pkt.

13.

Do dyspozycji wychowawcy

10 – 50 pkt.

 

Punkty na „ minus”

 

1.

Przeszkadzanie na lekcjach

5 pkt.

2.

Niewykonywanie poleceń nauczyciela

10 pkt.

3.

Aroganckie zachowanie wobec nauczyciela

10 pkt.

4.

Ignorowanie nauczyciela na ulicy

5 pkt.

5.

Ubliżanie koledze

5 pkt.

6.

Zaczepki słowne

5 pkt.

7.

Zaczepki fizyczne

10 pkt.

8.

Bójka

15 pkt.

9.

Wulgarne słownictwo

5 pkt.

10.

Złe zachowanie podczas uroczystości szkolnych

5 pkt.

11.

Wrzaski na korytarzu

5 pkt.

12.

Niszczenie sprzętu i mebli

20 pkt.

13.

Niszczenie rzeczy innych

20 pkt.

14.

Zaśmiecanie otoczenia

10 pkt.

15.

Nieuzasadnione spóźnianie się na lekcję

5 pkt.

16.

Niewykonywanie zobowiązań wobec klasy, nauczyciela

10 pkt.

17.

Opuszczanie lekcji bez usprawiedliwienia

10 pkt.

18.

Wyłudzanie pieniędzy

50 pkt.

19.

Kradzież

50 pkt.

20.

Palenie papierosów

40 pkt.

21.

Picie alkoholu

50 pkt.

22.

Niesolidne wykonywanie obowiązków dyżurnego

10 pkt.

 

W dzienniku lekcyjnym jest umieszczona karta uwag, do której nauczyciele wpisują swoje spostrzeżenia i uwagi w ciągu semestru. Uczniowie dbają, aby wychowawca wpisał wszystkie uwagi pozytywne świadczące o ich zaangażowaniu. Rodzice ( prawni opiekunowie ) mogą na bieżąco kontrolować i wpływać na zachowanie swoich dzieci.

W uzasadnionych przypadkach wynikających z wybitnych osiągnięć ucznia, ocenę z zachowania można podwyższyć o jeden stopień.

V. Standardy wymagań edukacyjnych

 

§ 13.

 

1. Główny element wewnątrzszkolnego systemu oceniania stanowią standardy wymagań edukacyjnych, czyli

    oczekiwane osiągnięcia uczniów, polegające na celowym, skutecznym i świadomym działaniu w określonych 

    sytuacjach, przełożone na poszczególne stopnie szkolne dla odpowiednich zajęć edukacyjnych ( bloków 

    przedmiotowych, przedmiotów, ścieżek edukacyjnych ).

2. Przy ich opracowywaniu, nauczyciele winni uwzględnić:

a) standardy wymagań egzaminacyjnych ustalone centralnie przez Państwową Komisję Egzaminacyjną             

    ( Rozporządzenie MEN z dnia 21 lutego 2000 roku );

    b) podstawę programową kształcenia ogólnego dla sześcioletnich szkół podstawowych i gimnazjów                  

        ( Rozporządzenie MEN z dnia 15 lutego 1999 roku z późniejszymi zmianami );

    c) programy nauczania dopuszczone do użytku szkolnego dla sześcioletnich szkół podstawowych i gimnazjów

        ( Obwieszczenie MEN z dnia 19 sierpnia 1999 roku z późniejszymi zmianami );

    d) zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i 

        sprawdzianów w szkołach publicznych (Rozporządzenie MEN z dnia 19 kwietnia 1999 roku z późniejszymi 

        zmianami).

3. Aby pomiar osiągnięć szkolnych był możliwy każdy nauczyciel powinien:

    a) ustalić wymagania programowe ( Standardy wymagań edukacyjnych );

    b) zbudować skalę ocen na podstawie standardów wymagań edukacyjnych;

    c) ustalić sposoby i zasady sprawdzania osiągnięć uczniów;

    d) opracować wyniki i ustalić pomiar dydaktyczny ( wartościowanie efektów pracy ).

 

§ 14.

 

1. Nauczyciele, przy formułowaniu Standardów wymagań edukacyjnych dla poszczególnych zajęć 

    edukacyjnych, winni zawrzeć opisy wymagań podstawowych oraz pełnych, a także sposób przeliczania 

    spełnionych wymagań na poszczególne stopnie szkolne.

2. Wymagania pełne ( możliwe do uzyskania, obejmujące program nauczania ) powinny dobrze odzwierciedlać 

    docelowe pożądane kompetencje ( wiadomości, umiejętności i podstawy ), a ich spełnienie na poziomie 

    wymaganych dla danego etapu kształcenia powinno wyrażać się uzyskaniem przez ucznia oceny bardzo 

    dobrej. Ocena celująca oznacza wykroczenie poza oczekiwane wymagania programowe. Ocena dobra oznacza 

    spełnienie wymagań w stopniu pośrednim pomiędzy pełnymi i podstawowymi.

3. Wymagania podstawowe ( niezbędne do dalszego rozwoju ) powinny obejmować podstawę programową na 

    poziomie wymaganym dla danego etapu kształcenia, a ich spełnienie powinno wyrażać się uzyskaniem przez

    ucznia oceny dostatecznej. Ocena dopuszczająca oznacza takie braki ucznia w spełnieniu wymagań

    podstawowych, które nie przekreślają jeszcze możliwości kontynuacji nauki.

 

§ 15.

 

1. Oceniane kompetencje tego samego rodzaju, przy pomocy odpowiednich kryteriów wymagań, powinny być

    rozwijane przez uczniów z określoną dynamiką, a więc cechować je powinna kontynuacja ( na kolejnych

    etapach kształcenia ) i stopniowo coraz większy postęp ( rosnący poziom wymagań ).

2. Kryteria uzyskania określonych kompetencji powinny przyjmować opis czynnościowy ( operacyjny ),

    zilustrowanego przykładowymi zadaniami. W opisie tym musi być jasno wyrażona różnica pomiędzy

    wymaganiami pełnymi a podstawowymi. Postać zapisu powinna umożliwić udzielenie jednoznacznej

    odpowiedzi, czy dana kompetencja na danym etapie nauki została przez ucznia opanowana ( uzyskana ).

 

 

 

 

 

 

§ 16.

 

1. Przyjmuje się następujący model podziału treści nauczania na poziomy wymagań:

 

TREŚCI NAUCZANIA

WARSTWA NAUCZANIA

WYMAGANIA

( poziomy wymagań )

Ponad program

Wykraczająca

Wykraczające ( W )

stopień celujący

Program nauczania

Dopełniająca

Pełne ( D )

stopień bardzo dobry

( system czynności )

Rozszerzająca

Rozszerzające  ( R )

stopień dobry

Podstawa programowa

Podstawowa

Podstawowe ( P )

stopień dostateczny

( system czynności )

Konieczna

Konieczne ( K )

stopień dopuszczający

 

2. Podstawa programowa obejmuje wymagania podstawowe i zawiera te elementy treści nauczania

    ( zoperacjonalizowane czynności wykonywane na określonym materiale – kompetencje uczniów ), które są:

     - empiryczne, tzn. możliwe do wyodrębnienia za znanej uczniom rzeczywistości lub z prostego 

  doświadczenia;

- istotne w logicznej strukturze tematu, działu, idei przewodniej programu nauczania;

- proste ze względu na swoją wewnętrzną strukturę;

- łatwe dla przeciętnie uzdolnionego ucznia;

- niezbędne w bieżącym uczeniu się przedmiotu ( bloku przedmiotowego ) na danych lub najbliższych 

  zajęciach;

- nieodzowne w uczeniu się przedmiotu ( bloku przedmiotowego ) w ramach danego działu oraz innych 

  przedmiotów w danej klasie lub na danym etapie edukacji.

3. Program nauczania obejmuje zaś wszystkie warstwy treści nauczania od koniecznej do dopełniającej, czyli 

    stanowi wymagania pełne. Należy przy tym pamiętać, że uczeń nie musi spełniać jednocześnie wszystkich 

    kryteriów uzyskania określonej kompetencji – wystarczy, jeżeli spełnia większość z nich.

 

§ 17.

 

1. Ustala się następujące ogólne kryteria ( poziomy ) wymagań edukacyjnych na poszczególne stopnie szkolne 

    obowiązujące przy ocenie bieżącej i ocenie klasyfikacyjnej śródrocznej lub rocznej:

 

Skala ocen

Elementy treści nauczania

Ogólne kryteria wymagań edukacyjnych

Uwagi

dopuszczający ( 2 )

Niezbędne w uczeniu się danego przedmiotu ( bloku, dziedziny edukacji );

Potrzebne w życiu.

Uczeń ma braki w opanowaniu podstaw programowych, które nie przekreślają możliwości uzyskania podstawowej wiedzy z danego przedmiotu ( bloku przedmiotowego ) w ciągu dalszej nauki;

Uczeń rozwiązuje ( wykonuje ) topowe zadania teoretyczne i praktyczne o niewielkim stopniu trudności. 

 

dostateczny

( 3 )

Najważniejsze w uczeniu się danego przedmioty ( bloku, dziedziny edukacji );

Łatwe dla ucznia nawet mało zdolnego;

O niewielkim stopniu złożoności, a więc przystępne;

Często powtarzające się w programie nauczania;

Dające się wykorzystać w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych;

Określone programem nauczania na poziomie nie przekraczającym wymagań zawartych w podstawie programowej;

Głównie proste, uniwersalne umiejętności, w mniejszym zakresie wiadomości.

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności określone podstawą programową na danym etapie nauki

( w danej klasie );

 

 

 

Uczeń rozwiązuje ( wykonuje ) typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności.

Warstwa ta nie powinna przekraczać 50% treści całego programu, tj. podstawa programowa.

dobry

( 4 )

Istotne w strukturze przedmiotu ( bloku, dziedziny edukacji );

Bardziej złożone, mniej przystępne aniżeli elementy treści zaliczone do wymagań podstawowych;

Przydatne, ale nie niezbędne w opanowaniu treści z danego przedmiotu

( bloku, dziedziny edukacji ) i innych przedmiotów szkolnych;

Użyteczne w szkolnej i pozaszkolnej działalności;

O zakresie przekraczającym wymagania w podstawie programowej;

Wymagające umiejętności stosowania wiadomości w sytuacjach typowych wg wzorów ( przykładów ) znanych z lekcji i z podręcznika.

Uczeń nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności określonych programem na danym etapie ( w klasie ), ale opanował je na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w podstawie programowej;

 

 

Uczeń poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje ( wykonuje ) samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne.

 

 

Pogłębienie i poszerzenie wymagań podstawowych, ale nie obejmujące całego programu nauczania.

bardzo dobry

( 5 )

Złożone, trudne, ważne do opanowania;

Wymagające z korzystania z różnych źródeł;

Umożliwiające rozwiązywanie problemów;

Pośrednio użyteczne w życiu szkoły;

Pełne opanowanie treści programu nauczania.

Uczeń opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania na danym etapie ( w klasie );

Uczeń sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań trudnych i problemów w nowych sytuacjach.

Mogą wykraczać poza opublikowany program nauczania.

celujący

( 6 )

Znacznie wykraczające poza program nauczania;

Stanowiące efekt samodzielnej pracy ucznia;

Wynikające z indywidualnych zainteresowań;

Zapewniające pełne wykorzystanie wiadomości dodatkowych.

Uczeń posiada wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania danego etapu ( klasy ) samodzielnie i twórczo rozwija własne zainteresowania;

Uczeń biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania dla danego etapu ( klasy ) oraz wykraczające poza ten program, proponuje rozwiązania nietypowe; lub

Uczeń osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, kwalifikuje się na szczeblu wojewódzkim ( regionalnym ) albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.  

 

 

2. Propozycje przykładów o różnym stopniu trudności ( P – podstawowe, R – rozszerzające, D – pełne ) powinny

    stanowić uzupełnienie wymagań programowych, a tym samym pełniej obrazować Standardy wymagań 

    edukacyjnych na poszczególne stopnie szkolne. Właściwy ich wybór zależy od nauczyciela po uwzględnieniu

    wymiaru godzin oraz kompetencji zespołu klasowego.  

3. Szczegółowe kryteria wymagań edukacyjnych na poszczególne stopnie szklone, wynikające z realizowanego

    programu nauczania opracowują nauczyciele poszczególnych przedmiotów ( bloków, zajęć edukacyjnych ),

    uwzględniając i przestrzegając powyższych ustaleń oraz podają je uczniom i rodzicom ( prawnym opiekunom)

    do wiadomości na początku każdego roku szkolnego. Kryteria te, jako część składową przedmiotowego

    systemu oceniania, opracowują nauczyciele na piśmie i są jednakowe dla wszystkich uczniów na danym   \ 

    etapie kształcenia ( z danej klasy, poszczególnych oddziałów ).    

4. Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej sprawdza zgodność standardów wymagań edukacyjnych z

    obowiązującymi przepisami prawa oraz przechowuje ich kopie do wglądu dla uczniów i ich rodziców

    ( prawnych opiekunów ).

 

§ 18.

 

1. W Publicznej Szkole Podstawowej dopuszcza się następujące formy kontaktów nauczycieli ( wychowawców ) 

    z rodzicami ( prawnymi opiekunami ):

    a) kontakty bezpośrednie: 

         - zebrania ogólnoszkolne;

   - zebrania klasowe;

   - indywidualne rozmowy ( np. podczas dyżurów nauczycielskich );

   - zapowiedziana wizyta w domu ucznia.

    b) kontakty pośrednie:

   - rozmowa telefoniczna;

   - korespondencja listowa ( z uwagami, z gratulacjami );

   - adnotacja w zeszycie przedmiotowym.

2. Poszczególni nauczyciele samodzielnie określają formy i częstotliwość kontaktów z rodzicami ( prawnymi

    opiekunami ) w zależności od postępów i osiągnięć szkolnych konkretnego ucznia.

3. Wychowawcy klasy, nie rzadziej niż raz na kwartał, powiadamiają rodziców ( prawnych opiekunów ) o

    postępach uczniów swojej klasy wg wybranego przez siebie sposobu informowania i odnotowują ten fakt w

    dokumentacji przebiegu nauczania.

 

§ 19.

 

1. Uczniowie oraz rodzice ( prawni opiekunowie ) maja prawo uzyskać informacje o:

     a) bieżących oraz śródrocznych postępach i osiągnięciach szkolnych;

     b) szczegółowych kryteriach wymagań edukacyjnych na poszczególne stopnie szkolne, wynikających z 

         przyjętego zestawu programów nauczanie;

     c) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów;

     d) zasadach oceny zachowania.

     Informacji takiej udzielić może nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne lub wychowawca klasy.

 

Postanowienia końcowe

 

§ 20.

 

1. Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej nauczyciel stwierdzi u ucznia braki w osiągnięciach edukacyjnych 

    mogące uniemożliwić kontynuowania nauki w klasie programowo wyższej, to jest on zobowiązany 

    zindywidualizować pracę z uczniem i w miarę możliwości stworzyć mu szansę uzupełnienia braków.   

2. Dla uczniów uzdolnionych i niepełnosprawnych dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej zapewnia realizację 

    indywidualnego toku nauczania na zasadach określonych odrębnymi przepisami. 

3. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, zajęć rekreacyjno – sportowych, wyrównawczych jest uzależnione od

    zgody organu prowadzącego i możliwości finansowych Publicznej Szkoły Podstawowej.

 

§ 21.

 

1. Motywowanie uczniów do rzetelnego spełniania obowiązku szkolnego reguluje Statut Szkoły w Rozdziale 

    VIII „Nagrody i wyróżnienia” poprzez system nagród i kar.

2. Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej może ufundować nagrody rzeczowe w postaci dyplomów, książek,

    upominków, stypendiów, bezpłatnych wycieczek itp.

    Zasady ich przyznawania określa Rada Pedagogiczna.

 

§ 22.

 

1. Ewaluacja Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania zostanie przeprowadzona po etapie nauczania.

2. Ewaluację przeprowadzi komisja w składzie:

    - dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej  - jako przewodniczący;

    - lider WDN – jako ewaluator;

    - nauczyciele poszczególnych przedmiotów – jako członkowie.

3. Zadaniem komisji jest sporządzenie wzorów ankiet dla nauczycieli, uczniów i ich rodziców ( prawnych 

    opiekunów ), dokonanie pomiarów w terminach określonych w ust. 1 i opracowanie wyników w formie
    raportów.

4. Przewodniczący komisji, od daty dokonania pomiaru przedstawi raport Radzie Pedagogicznej z propozycjami

    ewaluacji.

 

§ 23.

 

Zmiany  w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania może dokonać Rada Pedagogiczna Publicznej Szkoły Podstawowej w formie uchwały zmieniające.

 

§ 24.

 

Wewnątrzszkolny System Oceniania wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia od 16 września 2006 roku.

 


Statystyki bieżącej stronyWyświetleń: 1193
Utworzył: Leszek Broda, data utworzenia: 2007-02-13 13:14:32
Opublikował: 0, data publikacji:
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje tej strony

  

Biuletyn Informacji Publicznej - URZĄD GMINY ŁUBNICE redaguje: LESZEK MIROSŁAW ZIÓŁEK
tel. 0158659220 fax. 0158659236
BIP (ogólnokrajowa strona główna): www.bip.gov.pl