Znak: ZP.271.10.2012 Łubnice, dn. 27 kwietnia 2012
ZAWIADOMIENIE o unieważnieniu postępowania
Urząd Gminy Łubnice, działając na podstawie art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zawiadamia o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków dla Gminy Łubnice” prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pod sygnaturą ZP.271.10.2012 Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
UZASADNIENIE
W dniu 28 marca 2012 r. Urząd Gminy Łubnice na własnych stronach internetowych jak również w Biuletynie Zamówień Publicznych zamieścił ogłoszenie o wszczęciu procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy zadania pn. „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków dla gminy Łubnice” w trybie przetargu nieograniczonego. W opisie przedmiotu zamówienia zarówno w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jak również w ogłoszeniu Zamawiający ustanowił wymóg montażu w ramach realizacji zamówienia przydomowych oczyszczalni ścieków z minimalnymi parametrami oczyszczalni w zakresie pojemności poszczególnych jej komór na poziomie 2300 l, 1300 l i 1300 l. W następstwie zadanych przez poszczególnych wykonawców pytań Zamawiający w trybie udzielania wyjaśnień do SIWZ dopuścił możliwość stosowania oczyszczalni o niższych minimalnych parametrach pojemności na poziomie 2 000 l, 1000 l i 1000 l o czym poinformował w dniu 12 kwietnia 2012 r. wyłącznie na własnych stronach internetowych. Analiza treści opisanych wyżej wyjaśnień wskazuje, iż dopuszczenie oczyszczalni o innych parametrach niż pierwotnie przyjęto nie stanowi wyjaśnienia i konkretyzacji zapisów SIWZ, ale jest w istocie zmianą jej zapisów co do właściwości przedmiotu zamówienia. Z treści art. 38 ust. 4 Pzp wynika, iż zmiana SIWZ może nastąpić w uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu składania ofert, jednakże jeżeli zmiana ma dotyczyć warunków wskazanych również w ogłoszeniu o przetargu, co w niniejszym przypadku miało miejsce, zgodnie z art. 38 ust. 4a pkt 1 Pzp Zamawiający winien umieścić ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o przetargu w Biuletynie Zamówień Publicznych czego zaniechał uczynić. W tym stanie rzeczy Zamawiający również był zobowiązany mocą art. 12a Pzp do przedłużenia terminu składania ofert albowiem jak wynika z treści ust. 2 w/w przepisu jeżeli zmiana treści ogłoszenia jest istotna tj. w szczególności dotyczy przedmiotu, wielkości lub zakresu zamówienia zamawiający przedłuża termin do składania ofert, czego również Zamawiający nie uczynił, eliminując tym samym możliwość składania ofert przez wykonawców, którzy pierwotnie nie byli w stanie zaoferować przedmiotu zamówienia zgodnego z SIWZ, a o zmianie parametrów zamawianych urządzeń nie mogli dowiedzieć się z Biuletynu Zamówień Publicznych. Zamawiający zgodnie z Pzp ma gwarantować wykonawcom przeprowadzenie postępowania z zachowaniem przepisów prawa i zasad uczciwej konkurencji, w związku z tym Zamawiający postanowił unieważnić w/w postępowanie, z uwagi na fakt, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wójt Gminy- mgr inż. Anna Grajko